söndag 2 januari 2011

Gott nytt år! (sådär två dagar senare...)

Sedan några veckor tillbaka var vi bjudna på nyårsfest hos vår granne Christina, men eftersom hon satt fast i New York fick det bli en god trerättersmiddag hemma för att sedan dra vidare till grannen Mark som alltid tycks ha fest. Kanske godast i vår nyårsmeny var vår efterrätt, cheescake med pecannötskaramelltopping och Cool Whip. Varför finns inte det sistnämnda i Sverige? Så gott!
Smakar som en blandning av vispgrädde och vaniljglass

Hemma hos Mark blev det Rock Band som vanligt och vi fick träffa både nya och gamla bekanta. En av gästerna, Anthony, hade med sig sin labradortik så jag kunde bota lite av min hundabstinens... :)


Tampas rock band no.1! Eller hur var det?
Bandet hade i alla fall en grym gitarrist, eller var det en bas jag spelade? Aja, jag hittade av rätt färger i alla fall! :)

Förutom videospel kan Mark skryta med att han har en riktig bad ass vinhållare.

Tolvslaget skålades in med champagne ute på Marks balkong. Därifrån kunde man se de flesta fyverkerierna som fyrades av i staden.


Resten av helgen blev lugn och nu har vi ännu en nedräkning att se fram emot. Men denna gång är det inte ett nytt år vi räknar in, utan att mina föräldrar kommer hit på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar