fredag 28 januari 2011

Ovälkomna husdjur

Sedan vi flyttade till vår nuvarande lägenhet har vi då och då upptäckt små små myror här och var som vår vaktmästare vid några tillfällen kommit och bekämpat. Efter utrotningarna brukar de försvinna en tid, men igår tog jag död på tre stycken som jag konstigt nog hittade på min överarm! Hur de tog sig dit är för mig ett mysterium. Inte någon av gångerna såg/kände jag dem klättra från exempelvis mitt skrivbord upp på mina händer och ut på armarna, utan helt plötsligt är de bara där! Eftersom de uppenbarligen angriper mig ovanifrån och sedan går mot en säker död, kan jag inte dra någon annan slutsats att de är kamikazemyror!


Fast bor man i Florida räknas väl Kamikazemyror som vaniljvarianten av ovälkomna husdjur eftersom det inte är helt ovanligt, enligt media, att få påhälsning av diverse ormar, spindlar, kackerlackor, alligatorer, björnar, bältdjur etc. Något man tack och lov slipper om man bor mitt i stan på tionde våningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar