tisdag 11 januari 2011

Vardagslyx och mexikansk mat- och dryckeskultur

Vad kul med besök, då händer det hela tiden en massa mer eller mindre viktiga saker man kan blogga om! :)

Imorse åkte jag och mamma till "min" nagelsalong.

Mamma unnade sig pedikyr...

... och var nöjd med resultatet samt fick testa på de tidigare omskrivna ankfötterna för nymålade naglar!

Jag gjorde manikyr som vanligt och tänkte idag testa att inte vara 'tråkig' med fransk manikyr som jag alltid väljer, nedan är resultatet.

När vi kom tillbaka hem åkte vi tillsammans med spårvagnen (av modell jättegammal-på-ett-charmigt-sätt) till Ybor - som är Tampas motsvarighet till 'Gamla stan'. Där gick vi runt bland de olika gamla husen, barerna, tatuerarställena, cigarr- och souvenirbutikerna.


Test av nya ölsorter och nachotallrik på en veranda

hemvägen försökte jag mig på ett foto i spårvagnen, men hade fel blixt (behöver nog en fotolektion av maken) så det blev lite suddigt, men det går ju att se vad det är i alla fall!

Imorgon bitti åker jag, mamma och pappa iväg på roadtrip igen! (Mattias är ju i Chicago så han kan tyvärr inte följa med). Det lutar åt att jag tar med mig datorn så förhoppningsvis blir det några blogginlägg under roadtrippens gång...

2 kommentarer:

  1. Åhh vad skönt det såg ut med lite pedikyr. Snygga naglar...lite "wild and crazy".
    Ingen tatuering någon???

    Kul att se att ni inte ligger på latsidan däe borta.

    Väntar med förväntan på eran roadtrip. Du är så duktig med att lägga upp på datorn, vilket är väldigt uppskattat här hemma. Själv tänkte jag att jag skulle ta mig i kragen och skicka några bilder till er b la på eran Kajsa när hon var hos oss i 6 dagar. Hon var såå snäll. Tjejerna var duktig att gå ut med henne.

    Hej då playdo! Hälsa din mamopap

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen tatuering än, men mamma letade efter någon låssastatuering med ett hjärta och "Mom" som hon skulle kunna klistra fast på Seb när han sover ;)

    Har kollat på bilderna nu som ni skickade, vad kul att se hur ni har det blandat med lite gammbilder!

    SvaraRadera