onsdag 12 januari 2011

Roadtrip: Gulfkusten

Ligger nu på ett motell utanför Naples (sydvästra Florida) och planerar för morgondagens fortsatta färd då vi förhoppningsvis får se lite intressant djur- och naturliv! Vi startade imorse från Tampa och har sedan åkt söderut längst med kusten och passerat Sarasota (där Cougartown utspelas), Fort Myers (Där glödlampsuppfinnaren Thomas Edison bodde om vintrarna) och nu Naples som är sista staden söderut innan träskmarkerna, Everglades, börjar.

Mamma upptäckte att stränderna i Sarasota var full av snäckor som väntade på att plockas!

Min förkylning går inte att förneka längre så första delen av bilturen satt jag inlindad i min snuggie i baksättet med "medicinwinegum".

Men när vi stannade för lunch och pappa såg att de hade en 'All you can eat'-ribsbuffé slängde pappa snabbt åt mig nycklarna och sa att "DU får köra härifrån!"
Man vet att man är i Sarasota när denna sjöman kysser sin käresta farväl (lägg märke till hur små bilarna är i förhållande till paret.)

På grund av de hemska morden som skedde i Arizona igår (jag utgår ifrån att ni läst om det i Sverige) var alla flaggor på halvstång idag.

Innan solen gick ned hamnade vi ute på en ö med mysiga caféer, restauranger och övermegalyxiga strandvillor.

Solnedgång i Fort Myers Beach, Mexikanska golfen.

Angående vädret så är det inte så varmt som vi hade hoppats. Ca 14 grader om dagarna och det är absolut ingen badtemperatur! Men vi får glädjas åt att Florida är den enda av USA:s delstater som inte har snö på marken just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar