tisdag 25 januari 2011

'Florida - the sunshine state!' Kanske dags för ett sloganbyte?

Imorse tyckte jag att vaktmästarna här i huset var lite väl noggranna som plockade undan alla poolmöbler på förmiddagen då det blåste litegrann. Men nu förstår jag varför! När jag var på gymmet såg jag på en av vädertvkanalerna att Tampa kunde vänta sig ihållande och ordentliga åskoväder, storm och lokala tornados. Jag hann precis hem innan hällregnet och åskan gjorde entré. Jag och Mattias bestämde oss ändå för att åka och handla snabbt, "Det värsta som kan hända är väl att bilen blir smutsig" tänkte vi. Men när vi väl kom ut ur garaget fick vi vända tillbaka med bilen efter bara några kvarter då den gungade ordentligt av vindarna, regnet gjorde att man inte såg någonting och här och var såg man stora föremål som blåst ut på vägarna från balkonger och uteserveringar, föremål vi inte ville bli träffade av!

Tog kort på vårt avmöblerade poolområde i ovädret. Tyvärr fångade inte bilden så mycket av ovädret förutom att det ser mulet ut. Men för att ge er en uppfattning så kan ni titta på de två tornen i bakgrunden, dessa brukar vi tydligt kunna se fönstren på och den här tiden på dygnet brukar det vara ljust ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar