torsdag 20 januari 2011

Tillbaka till vardagen

Då var mina föräldrar avsläppta på flygplatsen för vidare färd mot New York och jag och Mattias återgår till vardagen. På något sätt känns inte kursböckerna och gymmet lika lockande som att tillbringa dagarna med att sitta i en solstol med korsord eller utforska Florida... Det har verkligen varit kul att ha dem här och vi ser fram emot fler besök!

Floridabingon var föresten riktigt lyckad! Pappa vann ju Floridabingon andra dagen och vi bestämde då att tävling nr 2 skulle vara att fylla hela brickan, men tyvärr blev en ruta okryssad, "använda en drive thru". Så ni andra som kommer och hälsar på, kanske är det DU som blir den första att fylla hela Floridabingobrickan? Funderar dock på att ändra några rutor till saker i stil med "dammsuga lägenheten", "tvätta fönster" osv. Det blir väl bra? ;) Några regler får också ändras så det blir lite mer utmaning! Det uppdagades nämligen att tävlingsdeltagarna blev så exalterade varje gång de såg något som gick att kryssa att de inte kunde låta bli att tala om det förr den andre:

Medtävlande 1 - "Titta, där är en ödla, nananananana! Jag får kryssa!
Medtävlande 2 - "Tackar! Jag såg den inte först, då kan jag också kryssa!

Mattias är föresten riktigt förkyld nu, så följer han samma mönster som jag och pappa hade så borde han vara frisk om två dagar. Bara att hålla tummarna så han får tillbaka sin energi!

2 kommentarer:

  1. Om det blir dom nya bingorutorna som dammsugning osv. tror jag inte att det blir någon som kommer att få bingo:)

    Kallt i dag -18 grader burrr

    Vi hörs! Kram på er, häla Mattias att han får krya på sig.

    SvaraRadera
  2. Pelle är en hejare på fönsterputsning, sånt får jag ju inte göra så jag har det bra ;) Fast då förlorar jag ju Bingon mot Pelle förstås...

    SvaraRadera