fredag 21 januari 2011

Vad kul det ska bli att ha tråkigt!

De flesta har nog som barn hört sina föräldrar någon gång säga "Det är faktiskt bra att ha tråkigt ibland också" och tyckt att det är en riktigt dryg och korkad kommentar! Men nu, 26 år gammal, så börjar jag förstå... Det ligger en hel del i att man måste ha det riktigt tråkigt ibland för att uppskatta det som är roligt, precis som att man aldrig kan uppskatta mat till fullo om man aldrig känt av hunger. Och vi har mycket roligt att se fram emot den närmsta tiden, bland annat följande:
  • Nästa helg är det den årliga karnivalen Gasparilla här i Tampa där alla tydligen klär ut sig till pirater och piratskepp glider in i viken och har olika shower.
  • I början på februari har vi bokat in en snabbdykkurs med sjökor.
  • Sen avlöser olika besökare varandra under våren, med allt roligt som det innebär!

Sjökor, eller manatees som de heter här. Väldigt vanliga i hela Florida.

Så nu ser jag och Mattias fram emot en massa tråkiga dagar fyllda av plugg och jobb för att kunna njuta till fullo av allt roligt som väntar oss!


Föresten! Sista dagen mampap var här såg vi återigen vilda delfiner hoppa omkring i viken. Så det delfinmöte jag, mamma och Mattias hade på vår morgonpromenad förra veckan verkar inte ha varit någon engångsföreteelse. Så nu håller jag tummarna att även ni andra som kommer hit får se dessa underbara djur leka i vattnet!

1 kommentar:

  1. Vad kul att Ni får mera besök! Hoppas Mamsen & Papsen hade trevligt i både Florran och NY!

    Delfiner har jag simmat med i Xcaret Mexico, det är underbara djur! Älskar delfiner!

    Ha det så tråkigt nudå, eller jag menar, ha det så bra nu med jobb och pluggande! :)

    SvaraRadera