måndag 24 januari 2011

Att plugga/jobba hemifrån

Det blir lite annorlunda när vi båda jobbar och pluggar hemifrån. Sådant man i vanliga fall säger till varandra när man skiljs åt på morgonen låter helt plötsligt ganska fånigt när man sitter några meter ifrån varandra...

-Glöm inte att köpa tvål till personaltoaletten!

eller...



Så här sitter vi om dagarna, mejlar åt varandra istället för att hojta (man vet ju aldrig om den andre sitter i ett möte/föreläsning) och detta har jag inte tänkt på så mycket förrän jag såg mammas skeptiska min när hon och jag lagade mat och jag gick till datorn och sa "jag ska bara mejla till Mattias att maten är klar"...

... fast jag måste ändå säga att vi gjort det bra som fått in tre universitet (ja, jag läser olika kurser vid olika universitet), ett kontor och ett hem i en trerummare! :)

1 kommentar: