torsdag 27 januari 2011

Det är i Tampa det händer!

Mattias kom inte hem med någon hjälm med Musse Piggöron efter mötet igår kväll och själv spenderade jag kvällen tjejsnackandes hemma hos Christina, en tjej från New York som bor i grannhuset. Hon tyckte inte alls att jag gick som en apa, utan mer att jag påminde om en krigsskadad farbror som bodde på den gata hon växte upp på. Hmm... komplimang? Det börjar i alla fall bli bättre redan så jag hoppas på att kunna gå som folk innan lördag då Gasparillakarnivalen är! I annat fall är det väl till min fördel att det är piratutklädningstema i hela stan under karnivalen och jag då kan låssas att stapplandet hör till min piratroll! :)

Tampa verkar föresten vara en lite viktigare stad än jag trott! I alla fall om man kollar på vilka artister som har Tampa på turnékartan istället för Miami eller Orlando, som båda är större städer (Med Västerbottensmått är det som om artister skulle ha sina konserter i Lycksele istället för Umeå eller Skellefteå). Eller vad sägs om Lady Gaga, Linkin park, Ozzy Ozbourne, Jeff Dunham, Iron Maiden, Kate Perry samt en massa Countrysångare (som jag tydligen ska veta vilka de är) som alla kommer innan maj? Själv är jag ju ingen konsertmänniska, men det är ändå kul att det händer saker :)

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Jag beundrar din envishet (och smärttålighet?!) när du lyckades träna vidare trots två blödningar låren. Du är därmed officiellt jävligt mycket hårdare än 99% av spelarna inom den professionella fotbollen.

    Helt klart är ju även att Lady Gaga och Kate Perry står för de kvalitativa topparna i det sällskap du världsvant rabblar upp. Säger vi.

    För protokollet skall tilläggas att du missade en flashig planeringsdag på Evys och en tallrik utsökt pasta med kycklinggryta i deras lyxiga restaurang. Vi fick även termoskaffe och cheesecake till eftermiddagsfikat!

    Det var tänkt att du skulle bli bitter nu.

    PS. Termometern visar -9. Din jävel. :) :D Ta hand om dig tjejen! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, det var nog träningsvärk ändå, men jag blev 'lite' ynklig ;) Fan att du kom på mig! :P

    Känns tungt att jag missade termoskaffe på Evys (kopplade först ihop det med GM, men förstod sen att du menade restaurangen :P)! Grymt avundsjuk! Särskilt på sällskapet man hade fått kaffesörpla med... bitter som aldrig förr! :) (Gissar att te-vattnet tog slut som vanligt och Evy återigen chockades av antalet tedrickare på Pangea ;)) Ha det bäst!

    SvaraRadera