tisdag 4 januari 2011

Floridabingo 1.0

Nu sitter mina föräldrar på ett plan över Atlanten påväg till sin otåliga dotter och kaffesörplande svärson... kan de inte vara här snart?! Kan inte planet köra lite fortare? Och när de kommit fram till New York, kan inte planet därifrån till Tampa avgå lite tidigare? Det är väl rimligt? Det tycker jag.

Dock känns det skönt med senaste tidens flygproblem; inställda flyg i Sverige, i resten av Europa, i New York (som mampap ska mellanlanda i) samt flyget som fick göra en störtdykning ovanför Umeå... inte för att jag gottar mig åt att flygproblemen har ställt till det för många, absolut inte, men jag tänker att väder- och flygproblemen nu borde vara undanstökade några månader framöver, det vill säga precis de månader som våra nära och kära bokat flygresor hit... tur i oturen kan man säga!

Annars har jag försökt förbereda för besöket så gott det går. Storhandlat (tyvärr ingen sugardaddy som hoppade fram och betalade våra matvaror den här gången), fått undan allt plugg som går, läsning och inlämningsuppgifter, fram till 20:e januari samt kollat upp lite happenings här i Tampa med omnejd medan mampap är här. Eftersom mamma är lite av en tävlingsmänniska (och pappa är en tävlingsmänniska när han tror att han har ett övertag) så har jag sammanställt en Floridabingo över saker man borde ha sett eller gjort innan man lämnar delstaten!

Jag hade egentligen inte tänkt publicera spelbrickan eftersom ni som kommer och hälsar på under våren då får möjlighet att tjuvträna, men det faktum att jag inte har någonting intressant att skriva om idag tillsammans med att jag inte kan hålla mig gör att jag ändå väljer att publicera den:

Floridabingo 1.0 - tyvärr har två bilder fallit bort, men ni kan säkert gissa er till vad det var för motiv...


Mampap får nu vara testpersoner för Floridabingo 1.0 och om de godkänner den kommer ni framtida besökare utsättas för samma tuffa tävling! Reglerna är enkla:

  • Se/gör saker som finns på spelbrickan
  • Kryssa för
  • Få 5 i rad
  • Skrik FLORIDABINGO och håna era medtävlande
  • Eventuellt tänker värdparet ut något pris till vinnaren

7 kommentarer:

  1. Hej! Låter kul med floridabingo tycker vi. Tror att vi kommer att få många bingorader.

    Vi är hundvakt åt Kajsa...har inte sovit så bra i natt, lyssnar till varje ljud som hon gör. Slickningar, drömmande ljud och travande tassljud.

    Hälsa dina föräldrar!

    Kram

    Ser fram emot att se vad ni ska göra nu när Ulla

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad som hände med sista meningen... den skulle inte komma med.

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, tekniken vill inte som man själv vill alla gånger.

    Vilket bra tajming att Kajsa behövde hundvakt samtidigt som tjejerna har jullov! Känner igen nattljuden du beskriver! Hon kan verkligen ha för sig alla möjliga ljud när hon sover, men du kan nog sova lugnt. De få gånger som hon faktiskt behövt mig/mattias på natten (typ orolig i magen) har hon effektivt väckt upp oss genom att intensivt stå och stirra på oss några centimeter från ansiktet, och har inte det hjälp har man fått sig en bestämt kajsa-buff! :)

    Angående Floridabingon 1.0 får jag göra en barnversion åt L & L, skulle vara orättvist om de förlorade bara för att de inte druckit budweiser och margaritas ;)

    Hälsa med dig! Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag kommer lätt att vinna! ;)

    SvaraRadera
  5. Jenny: hehe, jag ska tjuvträna av bara den! :P

    SvaraRadera
  6. Fan vad ni är roliga! Nu vaknade ju tävlingsmänniskan i mig och jag börjar rent att fundera över om jag ska boka en resa Nu till florida så jag kan vinna på bingon!

    SvaraRadera