onsdag 26 januari 2011

Det är jag som kommer efter apan

Är nu nyhemkommen från frisören där jag fick topparna trimmade och utväxten färgad! Testade en ny salong idag där min frisör spelade och med inlevelse sjöng med till Madonnas Like a virgin och Vogue på repeat samt gjorde några danssteg då och då. Han berättade att han funderade på att söka till Idol och jag funderade ett tag på om jag var med en Dolda kameran. Han berättade också att gårdagens regnoväder och stormar hade gjort så att hela köpcentret fått översvämning och golvet hade täckts av 2-5 cm vatten överallt. Av detta syntes inga spår idag och det värsta ovädret har dragit förbi Tampa nu och bara lämnat kvar en höstaktig blåst.

Min träningsmotivation har föresten stött på ett hinder... I måndags sträckte jag nämligen framsida lår på båda benen. Jag trodde det var träningsvärk och försökte träna bort det ännu hårdare på tisdagen med resultatet att jag nu inte kan gå rakt. Jag kände mig riktigt löjlig ute på parkeringen då jag upptäckte att jag varken kunde stiga in eller ut ur bilen utan att sittande lyfta mina ben med händerna och placera dem rätt, ungefär som när en rullstolsburen byter plats från stolen till en säng. Min hållning påminner rätt så mycket om den klassiska evolutionsbilden faktiskt...

... där jag är nummer två från vänster med målet att bli människa!

Mattias har i alla fall roligt åt min nya gångstil, så kul att man kan roa någon! Han ska för övrigt lämna hemmakontoret i eftermiddag och beger sig till Disney World i Orlando. Han påstår att det bara är för ett möte och inte för att besöka parken, men vi får väl se om han kommer hem med en sån där Musse Pigg-öronhjälm! :P

Nu återstår bara frågan om jag ska träna eller inte ikväll? Har försökt finna svar på nätet, men blev inte klokare eftersom en del sa att stärckningar blir värre av vila medan andra förespråkade vila... Någon som vet vad som gäller?

2 kommentarer:

  1. Träna, men kör överkropp. Skippa att anstränga benen tills du är smärtfri, men var inte helt still. Viss rörelse är inget problem och helt stillasittande (inte så stor chans om jag känner dig rätt) kan göra att det tar längre tid.

    Ett bröst/axelpass i gymmet inför beach. Ett par snygga axlar är alltid nice.

    SvaraRadera