onsdag 5 januari 2011

Ingen Juanita = i-landsproblem

Så var de äntligen här, mina föräldrar! Men innan de kom såg jag och Mattias till att göra det fint hemma. Vår nyinköpta dammsugare togs fram för första gången sen vi flyttade hit och fick gå några vändor på heltäckningsmattorna. Va Har ni inte städat på fyra månader? kanske du tänker... Jodå, de två första månaderna hade ju vi Juanita, en städhjälp anställd av Mattias företag som kom och städade åt oss två gånger/mån. Men efter det att vi bytte lägenhet så har vi som varit utelämnade till oss själva så det har väl gått mindre bra. Man skulle nog kunna dela upp tiden vi varit här, precis som den kristna tideräkningen är uppdelad i före och efter Kristus så kan vi ha före och efter Juanita! I så fall är dagens datum den 5 januari 00 e.Ju! Men ok, det är inte helt föredömligt att inte dammsuga på 2 månader, till vårt försvar skyller vi på heltäckningsmattorna. Inte ens Kajsas hår samlat under ett års tid skulle synas på dem, fantastiskt och förädiskt på samma gång!


Mattias ger heltäckningsmattorna en omgång med "Cyklonen" (ja, den hette så.)

Och visst behövdes det dammsugas! Av nån underlig anledning bestod mycket av skräpet av långa, blonda hårstrån... vilket gjorde det minst sagt svårt för mig att skylla på någon annan! :P

Vi förberedde också med mat och dryck. Pappa älskar Coca Cola, vi dricker Cola Zero, Mojito och Bacardi Apple bite på flaska är så grymt goda att jag måste introducera mamma till dem och Budweiser ska man av nån anledning dricka då man är i USA, (ur flaska hemma, ur burk vid poolen).

Dryckeskylen

Mina föräldrar, tillsammans med Mattias föräldrar, hade i sin tur tänkt att vi nog var godissugna här borta i Chips-landet så de hade med sig över fem kilo godis!

Nu har vi så mycket snarr att vi till och med kan dela med oss!

Förutom godis hade de också med sig Zoegakaffe, svenska korsord, min kurslitteratur inför vårterminen m.m. Mycket uppskattat!

En del av min kurslitteratur inför kommande termin

Så nu är de äntligen här och jag sitter i köket och väntar på att de ska vakna så jag får visa dem staden. Flygresan gick bra, förutom att planet som skulle gå från New York till Tampa var trasigt. Så ett tag såg det ut som att de skulle tvingas tillbringa natten i NY, men med ca 90 minuters försening kunde planet äntligen lyfta!

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt (H)år, eller God Fortsättning kanske det heter... Jag ser att vi har samma slags "damm i hörnen" fast mina är mörkare... ;)

    Ser nu berget av GODIS och blir så sugen att jag nog får köpa hem lite (inte 5kg) till oss ikväll :) Coca-Cola kanske också, blir ju såå läskad nu. Ska på "Trettondagsmiddag" ikväll men har med oss lilla Frida eftersom vi är hundvakt från ikväll. Och sen blir det nog Fridamys i soffan med film och godis...ja nu är kvällen räddad!

    Hälsa Mamsen & Pappsen!

    SvaraRadera
  2. Låter ju bra att dom kommit fram med bara 90min försening.

    Ja det blir bra med barnvänlig bingo för Lovisa sa precis att någon öl var hon inte så sugen på.

    Ni får nog använda "cyklonen" lite oftare.

    Kylskåpet såg inte helt fel ut:)

    Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Maya: Ja, det är konstigt det där. Tänk att nån vill jävlas med oss så mycket att de går och lägger ut dammtussar som ser ut som vårt hår! ;)

    Agneta: Ja, förseningen tycks bli kortare och kortare för varje gång så fortsätter det så här så kommer ni nog fram TIDIGARE än beräknat! ;)

    SvaraRadera