måndag 31 januari 2011

Vad ska reklamationsmesen göra med alla sina juveler?

Ja, nu är Gasparillan slut, om man bortser ifrån The night parade som hålls om två veckor till förmån för de som känner att de vill använda sina kostymer en gång till samt vill ha en ursäkt att än en gång festa hårt från morgon till morgon. Själv sitter jag med 65 pärlhalsband i olika färger som jag undrar vad jag ska göra av. Hade jag bott i Sverige hade svaret varit givet då jag har kompisar med barn... för vilken liten tjej vill inte ha en massa pärlhalsband i sin utklädningslåda liksom? Men nu bor jag ju inte i Umeå utan i Florida i ett hus där de flesta är i åldern 25-45 och förmodligen har egna halsband. Ja, dessa i-landsproblem...

Mina i-landsproblem hänger just nu på en av stolsryggarna i vårt kök

Just nu är jag mer nervös än vad jag någonsin varit inför ett prov... Jag ska nämligen åka och försöka mig på en reklamation! Ni som känner mig vet hur mesig jag är sådana gånger och därför tar jag med mig Mattias som en förstärkning. Det som ska reklameras är mitt hår, eller ja, klippningen av mitt hår. Frisören och jag kom nämligen överens om att toppa 1,5 cm, men nu när jag kammar håret ser jag att han tog EN DECIMETER på hårtesarna närmast ansiktet. Och inte nog med att han tog 8,5 cm mer än vad han sa att han skulle göra (dessutom där det syns väldigt mycket), han gjorde det också ojämt och utan någon naturlig övergång till den övriga hårlängden. Jag har försökt bortse från detta sedan jag var där förra veckan, eftersom jag trots allt är en reklamationsmes, men nu har Mattias övertalat mig att i alla fall gå tillbaka dit och pröva få på någon form av kompensation. Så önska mig lycka till!

4 kommentarer:

  1. Shit, vilken usel frisör!! han måste ha köpt sin utbildning på e-bay eller nåt... du gör helt rätt i att reklamera, och se det som ett steg i ledet att bli en fullfjädrad rekamererska! go vickis, go vickis!!!

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd att höra. Man kan ju hoppas att du får pengar för "sveda o värk" för psykiskt lidande. Hade inte du varit där tidigare? Kanske inte läge att han får klippa till håret! Lycka till!!

    Lovisa såg dina halsband och tyckte att de såg fina ut. MÅNGA OCH GRATIS.

    SvaraRadera
  3. Du kan ju ha en bloggtävling där Du lottar ut halsband? *Fniss*

    Lycka till med håret!

    *Kram*

    SvaraRadera
  4. Tina: Tack för peppen, välbehövligt!

    Agneta: Haha, då kan du hälsa till Lovisa att jag tacksamt tar emot hennes hjälp med detta delikata problem ;)

    Maya: Bra idé! Alternativt trä ett halsband runt halsen på varje besökare precis som de som besöker hawaii får en välkomstblomkrans runt halsen ;)

    SvaraRadera