onsdag 19 januari 2011

Tyvärr blev jag inte matförgiftad...

Att man kan bli lite dagavill i semestertider är väl inget nytt, men det är precis vad vi alla blev vilket resulterade i att vi trodde att mamma och pappa skulle åka hem imorse. Tur nog kom vi på redan igår att det inte var förän torsdagmorgon så då fick vi en hel bonusdag att njuta av!

Som sig bör på bonusdagar var vädret naturligtvis strålande så vi passade på att åka ut till stranden som finns här i närheten. Denna gång såg pappa till att inte reta upp strandpatrullen med medhavd öl. Därefter blev det lunch på MacDonalds för att få sista dagen att kännas riktigt amerikansk! Där fick jag en hamburgare som var halvrå och tyvärr blev jag inte matförgiftad, annars kan jag tänka mig att jag hade kunnat tjäna en hel del pengar på att stämma dem (man får ju ta seden dit man kommer...)!

Jag och mampap på stranden i Clearwater

Kvällen avslutades med ljuvlig plockmat på bästa tapasstället i Tampa!

Vad har mer hänt då? Ja, inatt var jag på audition för dubbning av Disneylåtar. Tydligen hade någon hört ryktas om att jag kunde de flesta Disneylåtarna utantill på svenska och tyckte därför att jag var en lämplig kandidat (ni som hört mig sjunga kan nog hålla med om att jag lätt memorerar texter, men att sångrösten inte är... karriärsklingande) . Jag hann dubba både En helt ny värld från Alladin (som prinsessan Jasmin) och några av låtarna som Ariel sjunger i Den lilla sjöjungfrun. Sen vaknade jag och Mattias intygade att jag inte hade sjungit i sömnen.

Det skulle vara intressant att få en drömtolkning på den drömmen!

2 kommentarer:

  1. Men alltså, dubba Disney låter ju som ett drömjobb ;) Det vore kul!

    Annat är det med min dröm häromnatten när jag, Pelle och våra vänner tävlade mot HA i omänskliga tävlingar i storstäder runt i världen som innebar en massa konstiga, fysiska och sjuka moment som att simma från Danmark till Sverige (annars skulle HA skjuta den som vägrar) och klättra på skyskrapor (vi som är sjukt höjdrädda)... Jag tror vi ser på för mycket film..? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja allt filmtittande är nog en tänkbar anledning till alla knäppa drömmar :P

    SvaraRadera