tisdag 31 januari 2012

So we think we can dance?

Det blev inte mycket plugg gjort igår för min del. Som jag skrev tidigare så gick ju förmiddagens timmar åt till träning. Därefter blev det en lunch på shoppingcentret International Plaza tillsammans med nya kompisen Jackie och jag passade även på att få en manikyr och en pedikyr när jag ändå var där (hittills har jag bara hittat en nageltekniker i hela Tampa som jag är nöjd med och hon och hennes salong befinner sig lämpligt nog mitt i Tampas Bays största shoppingcenter).

På kvällen hade jag och Mattias vår första privatlektion i Salsa genom ett kurspaket vi köpt billigt via de Groupon- och LivingsocialDeals vi får dagligen. Vi fick även lära oss grunderna i Merengue och Bachata. Så ni gäller det att träna, träna, träna och träna inför nästa veckas lektioner som kommer bestå i såväl ett privat- som ett gruppass. En sådan där typisk Vickistur-grej föresten är att vår danslärare är rysktalande från Litauen. Så när jag för första gången i mitt liv ska plugga ryska råkar det bara sammanfalla sådär lämpligt med att vi just börjat en danskurs med en rysktalande kvinna jag även kan öva ryskan med... det tackar jag för!

2 kommentarer:

  1. Låter ju kul med salsa. Då kanske vi har så tur att vi får se vad ni lärt er när vi kommer o hälsar på...

    SvaraRadera
  2. Hihi Man kan ju hoppas! Mattias påstår att salsans rolighetsfaktor är i klass med att vika tvätt, men jag är ganska säker på att han egentligen också tycker att det är kul ;)

    SvaraRadera