onsdag 4 januari 2012

Ryska, sjökor, parasailing, Gasparilla...

Januari och februari hör väl knappast till mina favoritmånader, men faktum är att det finns en hel del att se fram emot de närmsta veckorna:

  • Dagarna blir längre och varmare
  • Till helgen åker vi på en guidad stadsrundtur med båt
  • En ny termin innebär att jag ska ge mig på att lära mig grunderna i ryska och portugisiska
  • Det blir lättare att se vilda sjökor och rockor eftersom de söker sig till varmare vatten närmre land
  • Vi åker på weekend till Jamaica
  • Vi har bokat in oss på parasailing i Clearwater
  • Den årliga och piratliga Gasparillafestivalen går av stapeln
  • President´s day i slutet på februari ger oss en långhelg som vi förhoppningsvis kan nyttja till att resa iväg någonstans...

Så januari och februari; jag är redo. Bring it on!

2 kommentarer:

  1. Vad är parasailing?
    Skulle gärna byta m dig... Men ryska o portugisiska, nej tack!

    SvaraRadera
  2. Parasaling är när man hänger från en slags fallskärm som dras efter en båt. Kanske något för er när ni kommer hit? ;) Då kan du passa på att hjälpa mig med ryskan och portugisiskan också! :P

    SvaraRadera