onsdag 25 januari 2012

Mattias nya kontor

Även om temperaturen fortfarande är på fel sida av 30-strecket så har vi haft en underbart härlig dag med 28 grader i skuggan! Det är verkligen svårt att förstå att det bara är januari än så länge med tanke på att det nu är tillräckligt varmt för att ligga ute och sola (även om vi får vänta några veckor till på en uthärdlig badtemperatur).

Därför tog jag idag med mig skolböckerna och flyttade upp till takterassens poolområde (det ryska alfabetet sitter nu nästan föresten). Mattias var inte sen att haka på han heller och hittade sig ett soltält med skugga som han kunde arbete ifrån. Jag misstänker att det där tältet kommer bli hans nya kontor!


I helgen är det föresten dags för Gasparilla - den årliga piratfestivalen här i Tampa. Vi tänkte bjuda några kompisar på drinkar och tilltugg hemma hos oss innan och jag satt därför idag och tänkte på vad det finns för svenska tilltugg? Kom gärna med tips! (Kan ej innehålla ingredienser som vi inte kan få tag på här; ex. älgkött, renkött, falukorv, lingon, Kalles Kaviar, tunnbröd och kantareller).

2 kommentarer:

  1. Ett litet salt kex, liten bit brie och (som säkert inte heller finns där ?) hjortronsylt på toppen. Vansinnigt enkelt och gott.... Kanske inte ursvenskt dock ;)

    SvaraRadera
  2. Åh! Det lät riktigt gott och enkelt! Ska jag absolut testa! Som tur är så har vi Ikea 5 min härifrån och de har hjortonsylt. Tack för tipset!

    SvaraRadera