torsdag 26 januari 2012

Efterlyses: Svenska tilltugg

Två dagar kvar till Gasparilla - Tampas piratfestival! Som jag berättade i föregående inlägg så ska vi ha över några kompisar på förfest här innan och som de stolta svenskar vi är tänkte vi därför bjuda på diverse svenska tilltugg. Så har ni någonting lättlagat, gott, gärna typiskt svenskt och som inte kräver ingredienser som är svåra att få tag på här borta får ni gärna komma med tips!

Liksom Mattias har jag föresten insett att plugga från vårt tak är helt ok dagar som denna! Inte trodde jag väl för två år sedan att jag i januari 2012 skulle ligga i bikini på ett tak i Florida och träna på den ryska grammatikens reduktionsregel i lurar!  

Utsikt från min solstol/skolbänk

3 kommentarer:

  1. Västerbottensostsnurror (med smördeg)? Fast med typ någon italiensk smakrik ost om ni inte har vb-ost?

    SvaraRadera
  2. finns chevre? Det är inte svenskt men ganska europeiskt. Chevretoast med rödbetor, någon lufttorkad skinka o in i ugnen. Med honung. Smarrens! Recept från tasteline

    SvaraRadera
  3. Parmaskinka el liknande, lindade runt kristini (köpta el hemmagjorda,långa o smala m salt på.)
    Mjukt tunnbröd (finns det?) med ex pepparrot o lax eller någon räkröra.
    Quesadilla med valfritt på (chevr'e, cheddarost el kyckling)

    Lycka till, berätta gärna vad du bjöd på!

    SvaraRadera