måndag 23 januari 2012

MTV Cribs - the Tampa edition

Som jag skrivit tidigare så flyttade vi strax innan jul till vår kompis Steves lägenhet. Eftersom jag vet att många av er varit nyfikna på hur vårt nuvarande hem ser ut tänkte jag därför lägga ut några bilder idag.

Trappan leder upp till vårt sovrum, badrum och klädkammare. Öppningen till vänster om köket leder till hallen, ett gästrum och ett badrum.

Köket - jag kommer sakna att ha en köksö

Vardagsrummet sett uppifrån vårt sovrum
Idag har jag också satt igång med en av mina två kurser jag ska läsa denna termin, ryskan. Första föreläsningen är imorgon, men redan idag har jag börjat bekanta mig med material som finns på hemsidan och kan bara konstatera att det kyrilliska alfabetet är betydligt svårare än jag trodde! Men eftersom jag sedan tidigare lärt mig det arabiska alfabetet - som var betydligt svårare, så borde detta inte vara omöjligt. Öva, öva, öva :) Jag blir också extra peppad då jag inser att jag med det kyrilliska alfabetet inte längre kommer vara en analfabet om jag skulle få för mig att åka till något av länderna (svarta och gröna) på kartan nedan...

4 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att gå bra. Gör som vanligt ge dig sjutton på att det går bra... du brukar ju klara det mesta.

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig lägenhet, kul att få se lite mer av den:)
    Hur ser poolområdet ut? Bild på den också.
    Och vad gäller pluggandet så är det ju bra att du har en vinnarskalle o diceplin.
    Ha det bra :-)

    SvaraRadera
  3. Måste tyvärr göra dig besviken angående poolområdet. Vi har förvisso en grym utsikt därifrån, skönare solstolar och man är nästintill garanterad att få ha hela pooltaket på sig själv. MEN! Poolen (både den vanliga och bubbelpoolen) är väldigt små och "storpoolen är som djupast 90cm :P Men oroa er inte. Vi behöll en nyckel från Grand Central när vi flyttade så om ni vill kan ni låna den "gamla" poolen om den nya skulle kännas för liten...

    Läser föresten igenom det jag just skrev och inser vilka seriösa i-landsproblem vi har! haha

    SvaraRadera