tisdag 3 januari 2012

Cirkeln är sluten...

... eller nåt i den stilen!

Idag åkte jag och Mattias till den norra delen av Tampa Bay (ca tre mil hemifrån) för att nyttja en ansiktsbehandling vi hade köpt via Livingsocial Deals (ni vet de där kraftigt rabatterade erbjudandena som vi får regelbundet och som jag berättat om tidigare). Sedan vi flyttade till Tampa har vi träffat ganska många nya människor, oftast i samband med fester och besök på barer. Men med tanke på att Tampa Bay har ca fyra miljoner invånare (Tampa stad har ca 336 000 invånare) så hör det inte till vanligheterna att man springer på dem man träffat vid senare tillfällen och i andra sammanhang, särskilt inte om man bor i olika delar av Tampa Bay. Därför blev jag riktigt förvånad då tjejen som skulle göra min behandling visade sig vara samma tjej som jag träffade på en fest i oktober förra året! Okej att vi träffar på bekanta ansikten på vår matafffär, gymmet, kvarterspuben Pourhouse osv. eftersom de flesta vi lärt känna faktiskt bor i området, men sammanträffandet idag var definitivt en sån där "världen är liten"-grej.

Slutsats: Jag och Mattias är inte främlingar eller nykomlingar längre, den sociala cirkeln är härmed sluten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar