fredag 20 januari 2012

Fullspäckade dagar

Nu har vi varit hemma i två dagar och livet är redan i full gång! Jag trodde att mina "lediga" dagar, innan nästa veckas kurser börjar, skulle bli slappa, men där hade jag fel...
  • Jag och Mattias har anmält oss till en salsakurs ($30 totalt för oss båda för två privatlektioner och fyra grupplektioner kan man ju bara inte tacka nej till, tack Groupon!).
  • Jag har registrerat mig på kurserna i Ryska och Portugisiska och fått undan lite förarbete inför första föreläsningen.
  • Efter mycket jämförande mellan olika hundraser har jag och Mattias nu funnit den hundras som vi tror kommer passa oss som hand i handske och jag har även kontaktat en kennel i Sverige som kändes väldigt förtroendeingivande. Så min förhoppning är att vi får en ny familjemedlem lagomt till sommaren.
  • Jag har blivit inbjuden till en kompis baby shower i Washington D.C. nästa månad och kollar just nu upp flyg.
  • Igår var vi på det återkommande evenemanget Flicks and food trucks som hålls en gång i månaden två gator härifrån och samlar en massa gamla och nya ansikten framför bardiskarna, utomhusbion och de 15 lastbilsköken som serverar mat från alla världen hörn.
  • Igår på dagen var vi på veckomassagen och min nya massör, Chris, testade med framgång en ultraljudsbehandling på mina stela nackmuskler.
  • Planer har smitts inför hela helgen. På lördag åker vi först till en shooting ranch tillsammans med några vapengalna kompisar, därefter på ölprovning på ett av Tampas bryggerier (äntligen ser de en fördel med att jag inte dricker öl eftersom jag då automatiskt är den som kör).
  • På söndag är jag inbjuden på en överraskningspicknick för en kompis, Thuy, som ska flytta till San Franscisco snart.  
... och sen är det helt plötsligt måndag och dags för skola igen! Ja, tiden går verkligen fort. Men jag älskar när det händer saker!

4 kommentarer:

  1. Se upp med era skjutgalna kompisar bara...
    Vilken hundras?

    SvaraRadera
  2. Ja, när det kommer till samtalsämnet vapen så blir det ofta tydligt härborta hur olika syn på vapen vi svenskar och många amerikanare har, resonemanget kan många gånger vara riktigt skrämmande! :S

    Det blir en kooiker (googla för bilder) riktigt fina! Mindre än Kajsa och mer energi.

    SvaraRadera
  3. Har Ni kollat med Kajsa om det går bra?

    SvaraRadera
  4. Iréne: Näe :( Hon lär misstycka över att hon inte kommer att få 100 % av all uppmärksamhet längre (när det kommer till uppmärksamhet är hon MYCKET självisk ;)

    Men förhoppningsvis vänjer hon sig snabbt och kommer tycka om valpen :)

    SvaraRadera