torsdag 5 januari 2012

Mattias - Rockstjärnan!

Efter en god middag tillsammans här hemma har Mattias nu promenerat hem till kompisen Mark för att spela Rockband. Det som började som en festunderhållning har nu gått över till blodigt allvar. Kl. 19 måste Mattias vara där så att de hinner rigga upp utrustningen, testa ljudet och värma upp inför deras Gig som börjar en timme senare i Marks vardagsrum (Men för att inte störa grannarna kommer konserten ges med hörlurar).

För någon vecka sedan hade Mark åkt runt på olika el-affärer för att köpa några kablar som Mattias insisterade på att de behövde. När personalen inte kunde hjälpa Mark blev han upprörd, förklarade för dem att han var the f*cking Manager för en rockstjärna och att Mr. Mattias skulle bli jävligt förbannad om han inte fick sina kablar! Haha! De är för roliga... Men jag får väl vara observant på om gränsen mellan fantasivärlden och verkligheten börjar bli för suddig? Jag tror att eventuellt Mark kan vara i riskzonen där...

Här kommer en bild från ett gig från förra året - innan de blev stora!
Det blir föresten Rock för mig ikväll också, men istället för ett gig i Marks vardagsrum drar jag mig ner till en av parkerna i centrum för att möta upp några kompisar och njuta av gratis livemusiken på det månliga Rock the Park evenemanget.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte stiger dom åt huvudet bara:)

    SvaraRadera
  2. ... Det kan redan vara försent! haha

    När jag kom hem frågade jag på skoj vad de hade döpt sitt "band" till och Mattias svarade då helt allvarligt "Vi heter Rise of the Phoenix!"

    SvaraRadera