måndag 16 maj 2011

Tänk om inspiration räckte till en Nintendotårta?

Fortfarande förkyld med täppt näsa och halsen börjar kännas skrämmande lik som den kändes dagen innan jag tappade rösten förra och förrförra året (10 respektive 12 dagars tystnad).

Efter att jag igår hade sett mig less på Harry Potter började jag zappa bland kanalerna och hittade då en matkanal där olika konditorier hade en tävling i att göra tårtor som alla var snygga, kreativa och väldigt avancerade. Så nu är jag väldigt inspirerad och grymt sugen på att själv börja baka sådana där jättesnygga tårtor! Det enda som fattas är någonting att fira, tårtredskap deluxe, fantasi, ingredienser jag aldrig hört talas om, tålamod, tid och skills! :)

Varför inte göra en tårta som ser ut som skokartonger med en sko i marsipan?

Eller en nintendo-tårta?

Ibland önskar jag att jag var mer estetiskt lagd...

2 kommentarer:

  1. Jamen det där är väl ingen match? Eh...eller? Kanske liite avancerade...

    Jag har faktiskt gjort roliga tårtor när sonen var liten, bl.a. en Dinosaurietårta (har nog foto, papperskopia, på den nånstans, men vet inte var) ;)

    Seså, nu vill vi se Din kreativa sida ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, Ja, den som väntar på nåt gott... ;)

    SvaraRadera