söndag 15 maj 2011

Harry Potter i hemläxa

Nog trodde jag väl att man skulle slippa förkylningar om man flyttade till Florida - the Sunshine state, men icket. Kanske är det AC:en som är boven eller resan till Washington och Philadelphia? Hursomhelst så har jag varit sjuk i två dagar nu och börjar bli smått less faktiskt på att inte orka göra annat än att se på tv och ha svårt att andas om nätterna... men som tur är har jag kommit på hur jag kan använda tiden effektivt!

Jag hör till de få som inte sett Harry Potter-filmerna (eller läst böckerna). Eftersom brorsan och Pappa kommmer hit snart så kommer det bli besök på Universal Studios som bland annat har en Harry Potter-temaavdelning. Därför har jag nu de senaste två dagarna legat och sträcktsett Harry Potterfilmerna (har några kvar).


Överambitiöst att plugga inför ett nöjesparkbesök? Inte då! Tänk er själv att gå på exempelvis en Metallicakonsert utan att någonsin hört bandet mot för att ha bra koll på alla låtarna och bandmedlemmarna... visst blir det lite skillnad i upplevelse? Samma tanke har jag med resemål. Jag kollar alltid upp resemål innan jag åker dit så jag inte ska råka missa någonting som jag sedan får ångra.

Mattias tyckte denna gång att det räckte med 6 timmars research inför Universal Studios så efter två och en halv film gav han upp och är nu på väg ut poolen. Själv jag ska bänka mig framför teven och slötitta på ännu en Harry Potter-rulle!

4 kommentarer:

  1. Har sett ett par Harry Potter-filmer, men inte alla. Är precis som Du, vi läser gärna på om resmål och utflykter innan vi drar iväg för att veta så myket som möjligt. Det blir mer intressant så. Krya på Dej!

    Kram på Er!

    SvaraRadera
  2. mycket* ska det stå...snubblade lite på tangenterna!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket :) Håller tummarna att mina huskurer Floridaapelsiner och cocosbollar från IKEA gör susen!

    SvaraRadera
  4. Ja det tror vi på...särskilt cocosbollar ;)

    SvaraRadera