onsdag 25 maj 2011

Brev till Grimsvötn

Hej Grimsvötn!
Hur mår du? Jag mår bra. Jag har sett i media att du haft en del halsbränna på sistone som ställt till det en hel del även för andra. De senaste dagarna har det sett ut som att du även funderat på att ställa till det så min pappa och bror inte kan flyga hit till Florida från Umeå i början på nästa vecka. Jag förstår att det inte alls var din avsikt, men nu när du vet så tycker jag att du ska ta ditt ansvar och göra oss alla en tjänst genom att somna in.

Jag skulle också vilja be om att du försöker hålla halsbrännan under kontroll resten av den svenska sommaren. Andra veckan i september känner jag ingen som ska flyga, så då är det fritt fram. Men därefter väntar vi eventuellt besökare + att jag och en kompis tänkte backpacka i oktober, så då passar det inte heller med några utbrott. Slutet på november och början på december är åter okej, men det är nog många som vill flyga till något varmt ställe över jul så åter där har vi några kritiska datum som du gärna får låta bli att påverka. Det var nog allt...

Sov så gott!

Med vänlig, men bestämd hälsning
Svenska Floridafrun

PS: Låt också bli perioden då fåren på Island lammar. Alla som läst Bamse vet att man måste vara snäll mot de som är svaga... DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar