lördag 31 mars 2012

Stand up i Ybor

Igår var det shopping som stod på schemat. Efter att jag varit till frisören en snabbis på morgonen mötte jag upp med Helen och Anders på shoppingcentret International Plaza där många fynd gjordes och Anders imponerande med sina beundransvärda och effektiva shoppingskills. På kvällen tog vi spårvagnen ut till Ybor där vi först åt på en mexikansk restaurang, följt av en standup show och därefter en barrunda.


Allvarliga miner när beslut ska tas om vad som ska ätas från menyn på Cantina

I sann Vickisturanda hade jag vunnit någon lottning på comedy klubben och våra biljetter till showen gick därför på $1 istället för $20. Inte helt fel! Showen bjöd på tre komiker under ca två timmar och vi fick oss många skratt! Innan showen sprang vi på min kompis Liam som också följde med på showen och sedan därefter tog med oss på en konstig bakgatubar som vi tog snabbt lämnade eftersom den var ganska tom.

Att se religiösa fanatiker hör som till turistattraktionerna i Ybor
Raj slöt upp med oss på en kareokebar senare under kvällen...

... och fick snabbt Anders uppmärksamhet då det visade sig att båda var 'mobiltelefonnördar'!

Sista anhalten på vår barrunda blev Green Iguana där vi kunde vila våra ömma fötter i sköna soffor till tonerna från ett bra liveband

Jag och Helen i Ybor
Idag har vi mest tagit det lugnt. Imorse var jag och Helen hurtiga som släpade iväg oss på ett Zumbapass på gymmet medan grabbarna tog motorcykeln ut till några MC- och bilaffärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar