lördag 24 mars 2012

Från Duo till Berusad Orkester

Gårdagskvällen tillbringades ute i Tampas nattliv med några kompisar. Först en sväng förbi Wine Design där vi hade vinprovning med Andy - som kvällen till ära hade en tand utslagen  - och sedan vidare till South Tampas bargator.


Andys tandlösa redneck-look. Så kan det gå om man spelar hockey.
 
Vinkännaren Prashant - som tyvärr flyttar från Tampa imorgon
Idag pågick en stor tävling i Tampa och 1000-tals deltagare var utklädda i olika lagkostymer och tog sig runt i centrum på olika uppdrag. Om någon av er har sett tv-programmet The Amazing Race så vet ni ungefär vad det handlar om. Jag och Mattias deltog dock bara som åskådare från vår balkong, men på eftermiddagen gick jag däremot ner till Channelside Mall där några av mina kompisar, som hade deltagit i tävlingen, återhämtade sig. Därefter var det dags för favoritbaren Pourhouse's tvåårsjubileum. Vi var där på deras ettårsjubileum förra året och Mattias vann då ölglas i ett lotteri, men denna gång kom vi försent för de olika jubileumsaktiviteterna och avnjöt istället god mexikansk mat tillsammans med Mark, Shaun och några andra kompisar på uteserveringen. Senare på kvällen var det dags för Rise of the Fenix att hålla spelning. Men ryktet hade spritt sig och många ville vara med och spela Rockband  hemma hos Mark så duon Rise of the Fenix växte sig till en onykter orkester. Själv stannade jag hemma och njöd av en god bok jag nyligen köpt, Shantaram.

Om några timmar åker vi till flygplatsen och hämtar upp efterlängtade Helen och Anders som ska hälsa på oss. Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar