torsdag 15 mars 2012

Favoritförkylningssymtom

... om mina kaskadnysningar som startade igår kanske skulle vilja upphöra nu? Dock är nysningar nog mitt favoritförkylningssymtom! Huvudvärk är bland det värsta som finns, en täppt näsa är otroligt irriterande, en öm hals besvärar, rinniga ögon förstör sminkningen, hosta gör ont efter ett tag och feber gör en ineffektiv. Men nysningar kommer när de kommer, rensar luftvägarna och sedan får man vara ifred en stund! Så istället för att klaga så tänker jag bara vara tacksam för att jag av alla förkylningssymtom som finns råkade få just mitt favoritsymtom! :)

Igår var jag som sagt och hjälpte en kompis att flyttpacka medan Mattias stannade hemma och kvällsjobbade lite. Nu på morgonen har jag skrivit ihop en inlämningsuppgift på portugisiska, i eftermiddag har vi massage och ikväll är det "Flicks and food trucks" (det månatliga evenemanget som bjuder på livemusik och mat från ca 15 olika matvagnar) på gatan där vi bodde förut. Min massör har tjatat länge om att han vill haka med dit så nu borde han väl bli nöjd. Däremot blir det nog ingen träning för mig idag, food trucksen får gå före!

Jag har föresten fått lära mig lite nya fun facts under veckan.

... 100 % av alla som vinner på lotto i USA går upp i vikt?
... skottsäkra västar, brandutrymningsvägar, vindrutetorkare och laserskrivare är alla uppfunna av kvinnor?
... för varje person på jorden går det 200 miljoner insekter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar