onsdag 14 mars 2012

Hockeykväll med en touch av alligatormöte

Igår fick vi finfrämmande från Sveriges bästa landsända! Det var min moster Sofie, hennes vän Sofia, Sofias man Stig och deras två barn Filip och Alexander som kom och hälsade på från sin Orlandovistelse. De hade redan hunnit med de flesta nöjesparkerna och nu är jag och Mattias återigen peppade för lite berg-oc-dalbaneåkande snart igen! Våra årskort på Busch Gardens och Sea World har tyvärr gått ut, men i någon månad till kan vi i alla fall gå på Universal Studios temaparker! Och turligt nog så finns en del av mina favoritåkattraktioner där så kanske blir det en sväng till helgen... 

Efter en typisk amerikansk middag (kletiga revbensspjäll, kyckling, fritterad potatis och coleslaw) promenerade Stig, Alexander och Mattias iväg till Tampa Bay Times Forum för att se NHL-hockeymatchen mellan Tampa Bay Lightnings och Boston. Tampa vann stort med 6-1 och återfick sin stolthet från förra årets nederlag.

Min moster Sofie och jag hemma hos oss

Mattias och Stig vilar upp sig efter en NHL-match
 Medan de andra var på hockeymatchen tog vi tjejer och Filip oss en kvällspromenad här i Tampa och kollade på promenaden lite på konstverk, lyxbåtar, turiststråken osv. Det är fortfarande lite kvällskallt här, ca 23 grader, men det gick att härda ut.

Tampa by night

Vi hittade diverse skrotkonstverk under vår kvällspromenad

Vi gick förbi en alligator som Filip satte på plats. Blivande Steve Irwin?
Idag åkte våra gäster ut till Clearwater Beach. Åh vad jag hade viljat haka på! Men det går som sagt inte att hinna med allt... så idag har jag pluggat och kvällen kommer bestå i att hjälpa en kompis, som ska flytta till Chicago, att packa.

2 kommentarer:

  1. När jag ser den härliga bilden av Tampa by night, så
    drömmer jag mig tillbaka när vi var hos Er, härligt...

    SvaraRadera
  2. Samma för oss :) Funderar faktiskt på att se till att ta en riktigt bra bild av Tampas skyskrapor innan vi åker hem och göra en tavla av dem eller nåt :)

    SvaraRadera