måndag 19 mars 2012

Om min pappa var en tomat och min mamma var en tvättbjörn

Har man bott i Florida i ca ett och ett halvt år så borde väl huden ha vant sig lite vid solen? Tack! Det tänkte jag också! (Skönt att ha monologer där ingen säger emot en... )

Efter ett pilatespass imorse packade jag skolböckerna och tog bilen ut till St Pete Beach där min portugisiskaklasskompis Christina bor vackert till längst ut på en udde. Vilken utsikt! Där skulle jag också kunna tänka mig att bo och det faktum att det simmar förbi delfiner där flera gånger om dagen, att vi såg en sjöko och en massa stora snäckor som tydligen spolas iland varje dag på den fina stranden gjorde bara området än mer lockande. Hit åker jag igen! Christina var också jättetrevlig och det var kul att få träffa en klasskompis "live" för första gången sedan jag började distansplugga. Världen är verkligen liten... vad är oddsen att två personer som läser en distanskurs i portugisiska i Dalarna, i en klass på ca 12 personer, bor 40 minuter ifrån varandra i Florida?  

Jag och Christina ute på hennes soldäck med utsikt över Mexikanska golfen

Efter ca två timmar i solen åkte jag hem för att möta upp med Mattias innan vi skulle åka iväg på massagen. När han såg mig brast han genast ut i gapskratt och påstod att jag såg ut som en tvättbjörn i ansiktet. På massagen frågade jag min massör om det stämde varpå hon sa att jag visserligen var ganska röd här och var på kroppen, men att det säkert skulle bli bättre bara jag fick lite grundfärg. "Men jag har ju bott i Florida i 1,5 år och just kommit tillbaka från en Karibienkryssning! Jag har MER grundfärg än någonsin!" sa jag och hon blev då tyst och lite generad över sin fadäs. 

Efter massagen for vi på mataffären Publix för att handla middagssushi. Många av dem jag mötte i gångarna log vänligt/beklagande, fnissade, pekade och två okända kvinnor frågade om jag möjligtvis hade varit till stranden under dagen. Berodde deras gissningar möjligtvis på att jag såg ut som en blandning av en tomat och en tvättbjörn?   


Så här kan en tvättbjörnsbränna i ett tomatansikte se ut

För att undvika vidare utskrattningar och pekningar under kvällen, samt att min hudkostym kändes alldeles för stram och het för att iklä träningskläder, skippade jag zumbapasset under kvällen och pluggade inför det ryskaprov jag har imorgon istället.

3 kommentarer:

  1. Hihi... Ja, nog såg du lite ut som en tvättbjörn:) men snart har det lagt sig o då blir det ju en bra "grundfärg". Själv ska jag väl inte säga så mycket för snart är det väl jag som har den tonen...

    SvaraRadera
  2. Det såg ut som solglasögonen var rätt så stora, så det blev liksom lite solskyddsfaktor hi, hi.....
    men du blir jättefin när färgen lagt sig. Då är du solbränd och fin när främmandet kommer.

    SvaraRadera
  3. Hihi, väntar otåligt på att färgen ska lägga sig! Var på ett gympass igår och instruktören försökte undvika att titta på mig eftersom hon inte kunde låta bli att börja skratta varje gång hon såg mitt tomatansikte med tvättbjörnsbränna :P

    SvaraRadera