måndag 19 mars 2012

St Patrick's Day

Igår var dagen i USA då alla 'var' irländare. St Patrick's Day är nämligen den irländska nationaldagen som firas till minne av landets skyddshelgon Patrick. I USA tackar man inte nej till en anledning att festa och därför är St Patrick's Day väldigt stort i USA, även för icke-irländare. Så stort att de som inte bär gröna kläder får ta emot tillåtna tjuvnyp av alla andra! Som tur var hade jag ett grönt linne hemma och tillsammans med Jackie, Kellen och Jessica firade vi dagen på en irländsk pub som hade slagit på stort med öltält och ett grymt bra liveband som körde covers.  

Jag och Jackie hittade en irländsk pyssling

Kellen skaffade sig en St Patrick's Day tatuering a la tramp stamp

Vissa nöjde sig inte bara med gröna kläder, utan färgade även ansiktshåret!
Jag och tjejerna jag var ut med
En riktigt rolig kväll! Idag har jag och Mattias varit i Orlando hela dagen... men mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar