torsdag 22 mars 2012

Välkommen till familjen, "lillasyster"

Fick ett mejl av pappa igår: "Hej. Nu har jag en hund som heter Bruna. Det är golden som jag pratade om tidigare." Mina föräldrar kallades ju skämtsamt för matt-mor och matt-far till vår hund Kajsa, som vi var tvungna att låta somna in för några veckor sedan. Betyder det då att vi kan kalla Bruna för min syster när mina föräldrar nu skaffat hund?

Bruna i pappas knä med sitt favoritgosedjur


Jag är övertygad om att Bruna kommer trivas finfint hemma hos mina föräldrar ute i Spöland, jag ser fram emot att träffa henne om några månader! Själv går vi och väntar på en valpkull kooikervalpar som just nu växer i magen på sin mamma och förhoppningsvis kommer vara färdiga för leverans i början på juli.

6 kommentarer:

  1. Men vad roligt att matt-mor och matt-far blivit matte och husse till en supersöt liten vovve :)Ser fram emot valipinvasionen i sommar :D

    SvaraRadera
  2. Kul att Hans och Ulla-Britt blivit HUSSE och MATTE på riktigt hi, hi..... jättesöt.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Hans & Ulla-Britt för den underbart söta Bruna (vackert namn förresten)! Och grattis till Dej som fått en lillasyster tihi..

    Jaså det blev en Kooiker? Vår granne har en sådan, han heter Koda :)

    SvaraRadera
  4. Men vad kul! Jag har faktiskt aldrig träffat en kooiker eller ens sett en i verkligheten. Du är den första som ens verkat ha hört talas om rasen! Vad har du för intryck av den?

    SvaraRadera
  5. Vårt intryck av en Kooiker är att Koda (vår grannes Kooikerhanne) är intelligent, lydig och go. Men dom har tränat mycket med honom, agility, lydnad och pratar mycket med honom så det är ju också viktigt. Han älskar Frida ;) Men han hoppar inte över muren till oss när hon är här, däremot hoppar Frida mer än gärna över muren till Koda! Dom busar och jagar varandra, har kul ihop. Frida håller alltid utkik efter Koda när Frida hälsar på oss :D Är han ute så kan vi räkna med att Frida är där på två röda sekunder! Har Ni bestämt kön ännu eller blir det en överraskning? ;)

    SvaraRadera