måndag 26 mars 2012

Heldag i Tampa

Sent i lördags anlände kompisarna Helen och Anders till Tampa efter en heldags resande.   

Ivrigt väntandes i ankomsthallen

Hade med mig en skylt så de skulle hitta oss bland andra väntande
 Efter lite kvällsfika och några några välbehövliga sovtimmar tog vi under söndagen itu med en stadsrundtur i Tampa. Först morgonpromenad nere vid hamnen, förbi de lyxiga privatbåtarna, restaurangerna och uteserveringarna, kryssningsfartygen, Harbour Island och NHL-arenan Tampa Bay Forum. Därefter packade vi ihop lite lunch och begav oss ut till Tampas andra ö, Davis Island, där vi hade picknick i en av mina favoritparker här i Tampa, med utsikt över segelbåtarna och Tampaviken. På vägen dit såg jag en delfin hoppa, men tyvärr hann de andra inte se den. Däremot såg vi många pelikaner som störtdök efter fisk.

Picknick ute på Davis Island
Efter Davis Island tog Mattias och Anders motorcykeln till Best Buy för lite teknikshopping medan jag och Helen bilade runt bland de flådiga villorna och grönskande smågatorna i South Tampa.
I Tampa finns det små diskreta konstverk som dessa skyltar lite här och var

Mattias fick varmköra Steves älsklingsmotorcykel
Väl tillbaka hemma blev det lite poolhäng och sedan en sväng förbi Pourhouse där Helen och Anders fick träffade några av våra kompisar innan vi sedan gick vidare till Ragin Grill för en amerikansk flottig middag.


Vårt poolområde med utsikt över Downtowns skyskrapor. (Bild snodd av Helen)
Imorse åkte Helen och Anders vidare söderut på bilsemester och jag och Mattias har plugg/jobb samt massage och träning på vårt schema resten av dagen.  

3 kommentarer:

  1. Men söta, får Du ingen mat? Har Du magrat?
    Vilken fiffig skylt, haha.

    Hoppas Ni mår toppen! Hälsa Mattias också!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag blir svettig av att bara läsa allt Ni hann med på en dag..........men du är ju effektiv.

    SvaraRadera
  3. Maya: Har faktiskt ätit lite bättre och tränat lite mer på sistone så gått ner 8 kg sen du såg mig sist, kul att det märks :) Mattias hälsar tillbaka!

    Iréne: Hihi, vi var själva lite förvånade av vad vi hann med, men jag tyckte vi hade ganska bra tempo när ni var här också! Sista dagen till exempel då det både var pool, vinprovning, guidning bland de lyxiga husen, vinstopp på vinoteket och sedan middag på köttrestaurangen... ni hade högt tempo ni också! ;)

    SvaraRadera