söndag 11 mars 2012

Flygandes, Ölandes, Dansandes och Hojandes

Vilken rolig helg vi haft! I fredags gick Mattias på bio med Alain medan jag åkte iväg och träffade några kompisar på bryggeriet Florida Avenue Cold Storage som hade sitt ett-årsjubileum. En trevlig tillställning som vanligt och därefter åkte vi vidare mot en restaurang som jag inte hade varit på tidigare, The Refinery.
 
Mary, Joe, jag och Jackie på bryggeriet
The Refinery var en väldigt mysig restaurang/bar insprängd i ett gammalt bostadshus med en massa smårum och en stor takterass. Restaurangen är tydligen väldigt känd även utanför Florida och har vunnit många priser för sina goda maträtter som de regelbundet byter ut. Själv åt jag en god vegansk banancurryrätt med quinoa. Joe, som till yrket är ölprovare- och ölrecensent, fick mig även att smaka en päroncider från ett lokalt bryggeri, Lost Coast, som jag inte hört talas om tidigare. Den var faktiskt riktigt god och påminde mycket om cidrarna i Sverige, vilket var en positiv överraskning eftersom jag vid det här laget har vant mig vid att det sällan finns något i det amerikanska barutbudet som faller mig i smaken förutom vattnen.
"Get down with Mr. Brown" - äntligen en cider i min smak!

Joe, Mary, Jackie, Liam och jag avnjutandes en god middag på The Refinery
Även lördagen bjöd på trevligheter. Medan jag hängde på gymmet under förmiddagstimmarna så åkte Mattias och Alain iväg på en tur med sina motorcyklar. De stannade bland annat till på en motorcykelbutik och det privata flygfältet ute på Davis Island där de provsatt lite olika plan. Alain är privatpilot och vi har därför planer och förhoppningar om att hyra ett litet fyrsittsigt plan någon helg framöver och flyga ner till Key West. Att hyra ett plan över en helg kostar ca 4000 kr och själva proceduren verkar vara ungefär lika lätt som vid bilhyra, allt man behöver är ett giltigt körkort. Dock finns det VÄLDIGT MYCKET vi vill hinna med innan vi flyttar hem och för varje dag tvingas vi mer och mer inse att det är mycket som vi inte kommer att hinna med... men att flyga ner de två timmarna till Key West och även få se Florida från luften skulle verkligen vara en upplevelse! 

Mattias provsitter flygplan modell mindre

Motorcyklar, fyrhjulingar och vattenskotrar... Mattias trivdes!

På kvällen gick Mattias och Alain på bio igen medan jag mötte upp med några kompisar på en musikfestival som var nere på stan. Därefter blev det pubrundor i såväl Centrum och Hyde Park, en mycket trevlig kväll!

Inte heller söndagen gjorde oss besvikna eftersom vi på förmiddagen åkte ut till Clearwater Beach för en parasailingtur. Men mer om det, och bilder, imorgon. Hoppas att ni alla haft en skön helg ni också!

3 kommentarer:

  1. Ni verkar att ha haft en trevlig helg,
    men hur orkar Ni.........hi hi.
    Fortsätt i samma takt så hinner Ni mycket innan Ni kommer hem .
    Vila får Ni göra på Månskensvägen.

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja det är lite så vi också tänker! Bara att passa på när man kan! :)

    SvaraRadera
  3. Gu så härligt att flyga! Aningens snygg utsikt också, do it!

    SvaraRadera