söndag 1 april 2012

Människor som överraskar

Igårkväll åkte jag och Helen ut till South Tampa för att testa utelivet där, medan killarna stannade hemma och hade en lugn kväll framför teven. Första stoppet blev den irländska baren och klubben MacDinton's där ett skönt liveband spelade. Efter bara en liten stund kom Sarah, receptionisten från vårt massageställe som brukar fråga mig om hunddresseringstips, fram tillsammans med några kollegor som jag också kände igen. Är du här för att kolla på när Dr. Tran spelar? Undrade hon. Va?! Det visade sig att min och Mattias kiropraktor var med i livebandet som spelade! Det är verkligen intressant hur lätt man kan fastna i att bara se en människa utifrån dennes yrkesroll. Att den vietnamesiske kiropraktorn Dr. Tran (har nog aldrig hört hans förnamn) spelade ungdomliga rocklåtar på en irländsk bar hade jag aldrig kunnat tänka mig!

De var tog riktigt bra och det var också kul att hänga lite privat med "kiropraktor- och massörgänget".  Efter MacDinton's gick vi vidare till den lite snobbigare nattklubben Mangrove där vi dansade oss svettiga till tonerna av latino och rnb samtidigt som DJ:en gick lös på några trummor. Kvällen avslutades dock ganska tidigt, redan halv två var vi hemma eftersom vi denna morgon gick upp tidigt för att åka ut på äventyr, bilder om det kommer i nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar