söndag 8 april 2012

"Du paddlar ju som en gnu!" - Anonym

En sådan härlig dag! Efter lunch idag åkte vi ut de ca 30 minuterna till Hillsborough River där vi hyrde oss ett par kanoter och begav oss ut på paddling i några timmar.

Lag: Agneta/Linnea/Acke visade hur en kanot skulle paddlas!

Aktivt fågelliv, även om vi tyvärr inte såg mina favoriter; Wood Stork och Roseate Spoonbill.

Sköldpaddor i superman-pose fanns det gott om

och vi fick även se 10+ alligatorer på sidan av kanoten 

Team: Mattias/Lovisa/Vickis höll täten och briljerade flera gånger med hur man tar sig loss då man kört fast

För en gångs skull kände sig Lovisa och Linnea inte sig så badsugna

En och annan insikt och spindel, storlek L, såg vi också här och var

Bussen som hämtade upp oss ca 9 km nedströms från var vi startade
Imorgon blir det ännu en dag med båtande, men denna gång en lite större båt... den lugna floden byter vi ut mot det livliga havet och alligatorerna mot delfiner.

***Tack Linnea för många av de fina bilderna jag fick låna till bloggen. ***

3 kommentarer:

  1. Många fina bilder.
    Det såg både otäckt och härligt ut.
    Ni såg ut att ha roligt.

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Halkade in på din blogga för några dagar sen och den e jätte fin med både bilder och text. Va själv i Florida, Ft.louredale för 1a gången i mars. Underbart. Undrar nu om du har nått tips / vet natt om hur det fungerat med jobb som personlig tränare i just Florida? Driver idag en egen verksamhet i Sverige, men tankar på usa finns :) Ha en fin dag /A

    SvaraRadera
  3. Hej Angelica! Kul att du gillar bloggen, försöker uppdatera den ofta och kommer ha igång den till juni (då det tyvärr är dags att flytta hem till Sverige igen efter två år här).

    Angående att jobba som PT i Florida så tror jag att det finns ett stort klientel eftersom Florida, särskilt kustorterna, är rätt så utseendefixerade och vill ha beach-kropp 11 månader om året ;) Som jag har förstått det så måste man redan ha en anställning i USA innan man kommer hit på arbetsvisum. Och även då kan det vara ganska svårt att få visum (man måste bl a bevisa att ingen redan bosatt i USA kan utföra jobbet och framställa sig själv som unik, ex. om man har med sig några patent). På gymmet jag tränar på, Powerhouse Gym (stort och finns över hela USA) så är de flesta PT egna företagare, även om det finns några stycken som även har anställning genom gymmet (men privat verkar vara absolut vanligast).

    Hoppas jag kunde göra dig något klokare och jag håller tummarna att du hittar ett sätt att jobba i Florida då jag tycker att det är ett helt underbart ställe att bo på! Ha det gott :)

    SvaraRadera