fredag 14 oktober 2011

I ett hörn av paradiset

Underbart! Jag säger som rapparen Petter "Vinden har vänt!" Oturen är som borta och vi mår jättebra! Ön som vi bor på är som hämtad från en resekatalog för paradisöar och vi bor i en mysig hydda med hängmattor på verandan inne i djungeln tillsammans med en kille från Israel.

Idag har vi bara tagit det lugnt... Käkade frukost på en brygga, promenerade runt lite i den lilla staden Westside och på eftermiddagen tog vi en båttaxi ut till öns finaste sandstrand. Stranden var nästan tom på människor och hade härlig sand och klart vatten. En amerikan, som var professionell dykare och simmare av något slag, gav mig en guidad snorkrltur bland de vackra och färggranna korallreven bara en liten bit från stranden. Många färgglada fiskar fanns det där också och jag måste nog säga att dessa koraller slog såväl de i The Keys, Bahamas och Barbados som är de jag sett tidigare. Så innan vi lämnar denna ö blir det definitivt mer snorkling för oss båda!

Vi har också fått en kompis som följt oss ihärdigt under förmiddagen genom hela stan och till och med till vår hydda som han sedan låg och väntade tålmodigt utanför. Jag pratar om en hund, golden retriver, som fått särskilt mig att vekna! Grymt lik Kajsa (stillar min Kajsasaknad) och väldigt snäll (får Susanne att lita på hundar igen efter gårdagens attack) så han kom verkligen som på beställning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar