söndag 30 oktober 2011

Slutrest för denna gång

Då var man hemma igen på floridiansk mark (för Susanne ett kallt Stockholm). Susannes plan gick redan åtta på morgonen, medan mitt gick tolv så jag hade en del dötid att slå ihjäl. Men ganska snabbt träffade jag på en kille från Miami som skulle med samma plan så vi kunde prata och fika bort några timmar. På planet sedan satt jag bredvid ett par från Clearwater (strandstaden som ligger 40 min häriufrån) som gav mig deras nummer så vi kunde komma ut och låna deras husbåt och vattenskotrar någon dag, nice! Det här med att träffa på vänliga människor verkar hålla i sig även när man lämnar Centralamerika... och väl hemma var det inte sämre. Mattias hade gjort jättefint hemma och dessutom handlat hem sushi (som jag varit utan i hela tre veckor).

Idag ska saker-jag-borde-ha-gjort-under-de-senaste-tre-veckorna-men-som-jag-får-ta-itu-med-nu-listan betas av. Såg också att jag hade fått min tenta rättad som jag skrev under natten strax innan jag åkte iväg på resan. Betyget blev VG och imorgon börjar en ny kurs!

Ska ta och ladda upp lite foton senare under dagen från vår sista vecka i Costa Rica. Vet också att Susanne har filmat och fotat lite sånt som jag själv inte fått med (bland annat när jag kastar mig ut från en plattform med Tarzanlianen) så fler bilder kommer nog dyka upp den kommande vecka lite hipp som happ.

Tack alla ni läsare som följd med på vår resa! Hoppas vi kunnat inspirera. Centralamerika som resemål kan vi verkligen rekommendera för såväl den äventyrslystna som den strandslappande!

Nu ser jag fram emot min och Mattias resa till Ecuador i Sydamerika som påbörjas om tre veckor... med fram tills dess gäller jobb och plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar