torsdag 6 oktober 2011

Nedräkning till Centralamerika

Jippi! Nu är det det bara några dagar kvar... På söndag åker nämligen jag ner till Guatemala i Centralamerika där vännen Susanne från Sverige möter upp. Tillsammans ska vi sedan under tre veckor backpacka genom Centralamerika med hemresa från Costa Rica i slutet på oktober. Efter att precis ha pratat med henne i telefon så känns resan mycket mer verklig än tidigare och jag är verkligen peppad!

Men dagarna fram till söndag misstänker jag kommer gå försvinnande snabbt! Ikväll ska vi nämligen på en födelsedagsfest, inatt klockan 3-10 har jag en tenta (enda nackdelen med att plugga distans vid svenska universitet är att tidsskillnaden blir kännbar vid tentamenstillfällen), på fredag ska praktiska saker inför resan ordnas samt en sväng till stranden med Marta hinnas med och sedan på lördag är det Redbull Flugtag här i Tampa - ett gratisevenemang där folk tävlar om vem som kan ha sina hemmasnickrade objekt i luften längst. Kan nog bli kul att se!    

Centralamerika ligger inte alls långt ifrån Florida

Mattias då? Han åker genom jobbet till Tyskland och sedan Danmark och blir borta en vecka i mitten på oktober... Men jag har sagt åt honom att han gärna får gästblogga här på Svenska Floridafrun så ni får veta hur även han har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar