lördag 8 oktober 2011

Red Bull Flugtag

Idag hade Tampa äran att vara värd till årets Red Bull Flugtag event. Flugtag är en flygtävling (sponsrad av Red Bull) där de tävlande ställer upp med hemma snickrade föremål som de försöker få att flyga - de allra flesta kraschar dock ner i vattnet vilket bevisar att det krävs lite mer än redbull för att få saker att flyga...

Innan vi åkte ned till området så hade vi förfest hemma hos oss med några kompisar. Spårvagnen tog oss sedan snabbt ner och vi bjöds på en massa vattenkraschande hemmabygganden samt trevliga nya och gamla bekantskaper.  

Marta, jag och Christina på vår balkong

Rampen som de tävlande startade ifrån

Scott, Marta, jag och Mattias på flygshowen

Trots de ynka 25 graderna var det många som hade trotsat kylan
för att komma och titta på showen
Nu är det bara några timmar kvar tills jag åker ner till Guatemala! Känns lite overkligt fortfarande... Tre hela veckor av Slappande, Stressande, Spanska, Simmande, Snorklande, Solande, Susanne och Studiefritt! Jag kommer naturligtvis försöka blogga under resan, men det blir nog inte varje dag eftersom jag kommer att vara beroende av internetcaféer. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar