lördag 15 oktober 2011

Ett hundbett = hundra myggbett

Fortfarande på ön Roatan och har det gott! Det märks att regnperioden kommit igång med regn nästan hela tiden idag, men vi tog oss en tur till stranden för ett dopp i havet ändå (blöt blir man ju hursomhelst så...) Igår gick vi ut på öns enda nattklubb (öppen en dag i veckan)och umgicks med lokalbefolkningen (vi är nästan de enda turisterna här) samt unnade oss goda pina coladas för 35 kr styck, helt okej pris! Ikväll är vi bjudna på grillfest hos några vi lärde känna igår, blir nog kul!

Men med regnperiod kommer myggor och som vanligt älskar de mig och jag får dessutom allergisk reaktion av giftet de lämnar när dr sticker mig. Ex på hur 'utvald' jag är: Låg i hängmattan i morse och läste en bok välrollad med myggmedel och insvept i långkjol i två lager samt ett lakan. Trots det räknade jag till 13 bett bara på ena vaden! Susanne har det å andra sidan myggfritt när hon hänger med mig och vi kom därför in på hur många myggbett som krävs för att det ska vars lika jobbigt som hennes hundbett... Svaret är 100, ifall ni någon gång undrat (gissar att jag fått runt 300 bett på tre dagar). Men som tur är så är Susanne en duktig amatörläkare som försett mig med malariatabletter.

På nyheterna kanske ni läst om dödsskjutningar på en flygplats här i Honduras under gårdagen? Ifall ni gjort det så kan jag meddela att vi inte befinner oss där. Dådet var knarkrelaterat med sex döda och tre skadade i staden San Pedro, som vi endast befunnit oss i under några timmar i samband med ett bussbyte.

1 kommentar:

  1. Ledsen att jag inte kunde följa med på resan och dela myggorna med dig. De brukar ju föredra mig framför dig så du kanske hade klarat dig undan med "bara" 100 myggbett ;)
    Lät härligt med snorkling i det klara vattnet och mycket att se under ytan, hoppas ingen "mini haj" förföljde dig bara :)
    Låter som ett farligt land med mycket som händer omkring er så se till att ni är försiktiga!
    Kajsa låter sig meddela att hon är lite skeptisk till den där Golden som ni träffat men har överseende då ni befinner er i olika kontinenter..

    Puss o Kram!

    /Mattias

    SvaraRadera