tisdag 1 november 2011

Träning

Jippi! Medan jag varit borta så har vårt gym äntligen blivit klara med utbyggnationerna och börjat hålla Les Mills pass som Bodypump, Body Flow och CXWORX samt Zumba. Känns bra att vara hemma! Igår kickstartade jag med löpning och trappmaskin i 50 min, sedan styrketräning armar, därefter Flexibility Yoga, åkte hem och käkade middag för att sedan återvända till mitt livs första Zumbapass! Någon som haft träningsabstinens mån tro?

En annan bra grej är att mitt årskort på gymmet egentligen går ut i mars, men vi planerar att flytta hem till Sverige först i juni. Jag hade frusit mitt kort medan vi var i Centralamerika, men när jag nu skulle "tina" kortet visade det sig att killen som jobbade i receptionen var från Guatemala, tyckte det var coolt att jag just kom därifrån och la därför på några extra gratismånader på mitt träningskort så det räcker tiden ut... bara att tacka och ta emot! Det här med att springa på extra vänliga och omtänksamma människor verkar hålla i sig :)

Idag testade jag ett för mig nytt pass; BodyFlow, vilket är en blandning mellan pilates, yoga och tai chi. Tyvärr uppskattas det här med gruppträningspass inte lika mycket här i USA som i Sverige och jag var därför den enda deltagaren, men å andra sidan så fick jag mig en timmes privatlektion så det var inte helt fel det heller. Nu ser jag väldigt mycket fram emot denna eftermiddag eftersom min kropp ska få sig en omgång hos massören och kiropraktorn för första gången på fyra veckor. Kan nog vara välbehövligt efter timmar på "Chicken buses" och sporadisk sömn på flygplatsgolv och välanvända våningssängsmadrasser på vandrarhem...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar