onsdag 9 november 2011

Tiden går snabbt när man har roligt

Senaste dagarna har varit en blandning av flyttförberedelser, plugg/jobb, träning och umgänge med kompisar. Jag har lyckats få Marta att köpa ett träningskort på mitt gym och Julie har, liksom jag, fallit för Zumbaklasserna så det känns extra kul att träna när man får med sig sina kompisar också. På tal om flytten så är det många som frågat oss när vi kommer flytta tillbaka till Sverige och vårt svar hittills är 'i slutet på maj 2012 någon gång'. Bara ca sju månader kvar alltså... Det är ju ingenting! Och tråkigt nog tycker de flesta som hör det att det är viktigt att tala om för oss hur otroooligt fort dessa månader kommer gå... som om vi inte var stressade nog! Min massör drog jämförelsen att "de allra flesta kvinnor som varit gravida tycker att nio månader går hur snabbt som helst, i jämförelse med det borde sju månader gå på en blinkning" Tack för den, Karen!

Salvador Dalí kände nog också att tiden rann iväg...

Så vad är det som vi vill hinna med? Naturligtvis är vi realistiska och inser att vi aldrig kommer hinna med allt vi vill, tråkigt skulle det vara annars om man fick "slut på Bucketlist-punkter". Men får man önskedrömma så finns det fortfarande 21 stater som vi inte besökt, några svängar till närliggande karibiska öar som Jamaica, Virgin Islands och Cayman Island skulle inte vara helt fel och min och Susannes Centralamerikaresa har gjort mig väldigt sugen på de två länder som vi inte hann med; Mexico och Belize. På det så finns det naturligtvis platser i Florida vi vill besöka, event i Tampa som vi inte vill missa och favoritplatser, -människor, -restauranger, - aktiviteter som vi vill hinna med om och om igen! Vi får helt enkelt pressa in vad vi kan på sidan om "måste-delen" av vårt liv (ni vet, den som består av jobb/plugg, äta, träna, sova, tvätta, städa osv.)

Men på sidan av mitt klagande över att tiden inte räcker till måste jag ändå tillägga att vi båda känner att vi hunnit med otroligt mycket under vår tid här i USA och oavsett hur mycket vi hinner med på vår "önske-att-göra-lista" kommer vi vara grymt nöjda!

3 kommentarer:

  1. Ja det ska ni vara:) det är nog många som tycker att ni varit " duktiga" på att kombinera nytta med nöje!

    SvaraRadera
  2. Mexico ÄR fint, dit åker jag gärna igen!

    Men jag håller med Agneta, Ni har varit duktiga, och sett mycket mer än oss andra dödliga ;) Vi har ju inte ens varit till USA än...

    Många kramar till Er från oss i ett grönt, skönt och soligt Norra Svea :)

    SvaraRadera
  3. Agneta och Maya: Tack så mycket! Vi har verkligen försökt vara effektiva :)

    SvaraRadera