fredag 18 november 2011

Späckad dag

Igår hanns det med en hel del! På förmiddagen pluggade och tränade jag. Sedan åkte jag förbi nya lägenheter för att lämna av lite saker samt hämta upp Marta för en shoppingtur. Färden gick till grannstaden Brandon (ca 15 minuter härifrån) som tydligen hela tiden vi botthär har haft ett jättestort shoppingcentrum, Westfield mall, utan att jag har haft en aning om det.

När vi kom hem hade 10+ rullande gatukök ställt upp sina lastbilar på vår innergård utanför puben och det var även livemusikunderhållning. Mycket trevligt! Jag och Mattias testade Brisket (jättemört kött med bröd, jalapeño och dressing) och Empanadas (typ piroger med kött och ost i), otroligt gott! Det var föresten väldigt mycket folk, har nog aldrig sett så många människor på samma gång på vår innergård.
Vid midnatt bjöd Marta med mig på biopremiären av senaste Twilightfilmen. I ärlighetens namn förstår jag inte riktigt varför så många är helt hänförda av en kärlekshistoria mellan en vampyr och en 18-årig flicka... Eftersom vampyrer är döda så gör ju det flickan till en nekrofil och jag kan inte heller se charmen i att en 100+-åring gör en tonåring gravid med en blodtörstande demonbebis. På det har vi sedan talande vargar som endast funkar i animerade Disneyfilmer. Marta, liksom alla andra tjejer i biosalongen, tyckte filmen var jättebra och hon påstod att jag överanalyserade filmen. Det kan eventuellt ligga någonting i det.  

Efter filmen hade Andy, beertendern från Pourhouse, just slutat jobbet så han plockade upp oss och tillsammans åkte vi vidare till Fly bar. Med tanke på hur mycket folk som hade varit på vår innergård under kvällen frågade jag honom hur det hade gått för Pourhouse. Han berättade att de hade dragit in dubbelt så mycket mer i kassorna än deras tidigare säljrekord... Mycket folk (och en mycket slut beertender) med andra ord! När Fly bar sedan stängde vid 3 skjutsade jag Andy till mataffären eftersom han behövde handla. Kändes konstigt att gå och livsmedelsshoppa mitt i natten, men öppetiderna här är lite annorlunda mot för i Umeå...

Idag är det plugg och jobb som gäller för oss. Imorgon åker vi ju iväg på vår resa, så lite förberedelser inför den, som exempelvis packning, står också på listan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar