tisdag 15 november 2011

Cheese grits...

... är inte så gott som det låter! Istället för frukost och lunch idag bestämde vi oss för att vara lite amerikanska och gå ut och äta brunch. Mattias beställde in äggröra med bacon och jag en spenat- och fetaostomelett där det ingick antingen hash browns eller cheese grits. Eftersom jag testat hash browns tidigare och inte varit särskilt imponerad (det är typ riven potatis som är knaperstekt) så valde jag grisen i säcken-alternativet, cheese grits. Vad med ost kan få fel liksom? Tänkte jag.

Därför blev jag minst sagt förvånad när jag fick in en tallrik med någonting som såg ut som mannagrynsgröt med en massa ost i...


... så hur smakade det? Ungefär som man kan förvänta sig att mannagrynsgröt med en massa smältost ska smaka. Ost passar med andra ord inte till allt, men nu är jag en materfarenhet rikare i alla fall.

Förutom cheese grits-ätande så har dagen ägnats till körkortsförnyelse på det alltid lika omständiga DMV (USA:s motsvarighet till vägverket) massage, kotknäckning och därefter en ljuvligt god middag på SOHO SUSHI, ett av våra nya favoritställen som serverar en helt underbar Ring of Fire (sushi med lax, fritterade räkor, avocado, färskost och spicy mayo). Vi har också, efter mycket velande mellan olika alternativ, bokat en kryssning till nästa vecka, men mer om det imorgon... nu ska jag ned till Pourhouse som tydligen har något särskilt evenemang ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar