fredag 18 november 2011

Ibland är det ju bara tänkt

Imorse trillade ett erbjudande från Groupon ner i mejlboxens inkorg. Städning tre timmar för $39!!! (ord. $90 vilket också är billigt). Mattias ringde på en gång och bokade in en flyttstädning till slutet av månaden, skönt! Det måste ha varit tänkt att vi inte skulle städa lägenheten själv. Tack Groupon!

Men vi hade faktiskt en helt okej backup-plan. Häromdagen då jag flyttade över lite grejer till nya lägenheten träffade jag på en städerska i korridoren som visade sig vara från Ecuador. Så självklart tyckte hon att det var jättekul att vi ska åka till hennes land på lördag och vi pratade på ett bra tag. Jag berättade att vi skulle flytta och jag fick då telefonnumret till en släkting till henne som skulle kunna städa vår lägenhet "muy barato!" (spanska för 'mycket billigt'). Så jag tror jag behåller det numret tills det är dags att flytta igen...  

1 kommentar:

  1. Kan inte bara vara jag som tycker att ni har flyt när det gäller det mesta:) vilket är ju bra!

    SvaraRadera