torsdag 17 november 2011

Roterbara fingertoppar

Jag brukar sällan komma ihåg vad jag drömt, men imorse väckte Mattias mig precis när jag sov som bäst vilket gjorde att jag för en gångs skull faktiskt kom ihåg vad jag just hade drömt. Mina fingertoppar var roterbara, ungefär som en rubiks kub, och därför kunde jag byta färg på mitt nagellack hur lätt och snabbt som helst med bara ett vrid! Mycket praktiskt. Dock var jag lite fundersam i drömmen när jag skulle få användning för den gula sidan eftersom den nagellacksfärgen varken tilltalar mig eller matchar någonting i min garderob... Tyd den drömmen, om ni kan!    

Rubiks kub
Själv skyller jag den konstiga drömmen på Susanne som jag pratade med i telefon igår. Hon målade för några år sedan ett självporträtt där hon håller i just en Rubiks kub och efter det har jag förmodligen omedvetet förknippat den färgglada kuben med henne. För övrigt måste jag göra om mina naglar snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar