söndag 6 november 2011

Julen är här...

... i alla fall så kändes det lite så nu när jag och Marta åkte och shoppade och gjorde manikyr & pedikyr på International Plaza här om dagen. De har nämligen redan börjat sätta upp ett litet tomteland där tomten kommer sitta omgiven av fejksnö, is, fejkrenar och tomtenissar med alvöron medan barnen köar för att få sitta i tomtens knä och önska sig något. Är det bara jag som tycker att det är lite väl tidigt att börja med julgrejor redan i början på november?
Jag framför juldekorationerna på International Plaza
Å andra sidan så kommer nog juldekorationerna kännas lika fel nu som om en månad här i Florida. För även om vi också drabbats av vinterkylan (det var bara 20 grader igår, brrr) så svajjar fortfarande palmerna, folk badar fortfarande i poolen och som ni ser på bilden ovan behöver vi än så länge inte klä på oss så mycket.

Igår tog föresten jag och Mattias tillvara på den korta lågsäsong för turismen som äger rum några veckor per år. Vi åkte nämligen till nöjesparken Universal Studios och åkte lite attraktioner! Istället för att stå och köa varje gång i 1-2 timmar på de olika attraktionerna kunde vi nu ta oss igenom kön på 5 -35 minuter! Definitivt värt det (även om vi fick skippa attraktionerna där man blir blöt eftersom det var alldeles för kallt i luften). Våra årskort på SeaWorld och BuschGardens går ut i januari så förhoppningsvis hinner vi nyttja dem innan dess också.

Idag är vi bortbjudna på Chili. En granne till oss ska nämligen öppna en mexikansk restaurang i byggnaden om två veckor och har därför bjudit in oss grannar till att provsmaka en av de rätter han kommer erbjuda i sin meny. Alla ska också ta med sig något... Jag funderar på att vara lite patriotisk och åka förbi IKEA och köpa med mig lite Ahlgrens bilar att bjuda på. Ahlgrens bilar kan väl aldrig gå fel! Eller? 

2 kommentarer:

  1. Bilden du var på såg härlig ut, då vi sitter här och kurar i hösttrusket

    SvaraRadera
  2. Ja, hösten är nog den tid på året då jag saknar Sverige minst! Ni får testa att värma er genom att titta på de foton ni tog från Florida när ni var här i Augusti :)

    SvaraRadera