lördag 19 november 2011

Ecuadorresan

Då var det äntligen dags! Idag åker vi söderut till Ecuador och kommer tillbaka söndag nästa vecka. Återigen har jag ingen aning om hur tillgången till Internet kommer se ut, men gissar på att det blir en och annan blogguppdatering medan vi är borta. Liksom under Centralamerikaresan för några veckor sedan har jag även denna gång packat ner en massa pärlhalsband (från Gasparillakarnevalen tidigare i år) som jag tänkte ge bort till barn vi stöter på. Var mycket uppskattat av barnen som fick den i Centralamerika så förhoppningsvis kan jag göra någon glad denna gång också.    

Halsbandssamlingen
Tydligen ska det vara riktigt kallt i Quito, huvudstaden som vi ska tillbringa våra två första dagar i. Med kallt menar jag 6-16 grader. Brr!!! Gruvar mig redan, men förhoppningsvis finns det intressanta utflyktsmål runtom huvudstaden som kan distrahera oss så vi inte tänker på kylan. Tror bestämt att Florran-solen skämt bort oss!


2 kommentarer:

  1. Så många halsband du har kvar fortfarande! Dom är nog uppskattade dit ni ska:)

    SvaraRadera
  2. Ja, får hoppas det :) För i februari är det Gasparilla igen=nya halsband :P

    SvaraRadera