tisdag 13 september 2011

Slutbadat?

Igår stod plugg och shopping med Marta - en tjej som just flyttat till Tampa - på dagordningen. Hon var ute efter en bikini så jag tog henne till shoppingcentret Westshore Plaza. Där blev jag väldigt förvånad hur modeindustrin i Florida verkar ha bestämt sig för att sommaren är slut! För de flesta affärer hade slutat sälja badkläder med motiveringen att det var 'off season' och det enda vi kunde hitta var några bikinisar på utförsäljningsreaställ. Off season? Men det är ju fortfarande runt 32 grader på dagarna och 28 på kvällarna. Bubbelpoolen känns som att den ska koka och poolen och havet har badtemperaturer på ca 27 grader. Uppenbarligen har svenska jag och floridianerna inte samma definition på ord som sommar och badsäsong. Vi hittade i alla fall en bikini till slut, plus lite annat, och drog tillbaka hem till mig och Mattias för lite poolhäng de sista timmarna innan solen gick ner.

Utan att jag riktigt kan hjälpa det så har jag föresten glidit ifrån känslan av 'Åh vad det är skönt att vara hemma' och mer och mer ersatt den med 'skulle vara trevligt att åka iväg någonstans'... Kanske klämma in en New York weekend innan min och Susannes Centralamerikaresa i Oktober?

2 kommentarer:

  1. Nu tycker jag att du får varva ner, känn lugnet!!

    SvaraRadera
  2. Hihi... Det funkar inte! Fick nog nåt fel på res-nerven när jag föddes ;) Som att säga åt Acke att sluta intressera sig för golf liksom... :P

    SvaraRadera